Enthousiast, verbinder, kritisch en altijd bezig geweest in het onderwijs.
Als kind in groep 8 mocht ik bij de kleuters helpen met het eten en drinken. Ik genoot ervan. Het leren ging namelijk niet vanzelf bij mij, wat wel vanzelf ging was het daar zijn, helpen, spelletjes spelen. Toen genoot ik al daarvan. Het leren ging moeilijk omdat ik dyslexie heb, wat een worsteling was dat. Sommige leerkrachten vonden de juiste knop bij mij waardoor leren lukte. Andere stuurden mij zeer regelmatig naar de gang omdat we elkaar totaal niet begrepen.
Inmiddels jaren later begeleid ik met veel plezier de kinderen en hun leerkrachten/ouders die net even iets anders nodig hebben om tot leren te komen. Vanuit mijn jarenlange ervaring in het onderwijs kijk ik met veel plezier en expertise met ze mee.
Zo ben ik leerkracht en/of begeleider geweest in verschillende vormen van onderwijs:
- Cluster 4, o.a. observatie klas en MKD
- SBO
- Schakelklas
- Montessori, Dalton, Jenaplan onderwijs
- Academisch onderwijs
- Regulier onderwijs
Gelukkig kreeg ik extra les van Ada, elke week 2 keer. Vaak bij haar thuis, werkten we samen aan het leren lezen en spellen. Soms dwaalden mijn gedachten af en keek ik naar de prachtige boom voor haar huis. Ik weet nog dat ik op een dag besloot, later ga ik dit ook doen, want dit is fijn.
In mijn vrije tijd geniet ik van mijn zoon(14 jaar), de natuur, houtbewerken, wandelen, zwemmen, lezen en zeilen. In de zeilschool wereld ben ik opleider en mede verantwoordelijk voor het opleiden van instructeurs en begeleiders op alle niveaus. Prachtig om te doen en het heeft me afgelopen tientallen jaren veel geleerd wat ik toepas in mijn werk. Want laat tegenwind je kracht zijn, leer je ook met zeilen. Je hebt geen invloed waar de wind vandaan komt, wel wat je ermee doet.